Khamis, November 05, 2009

Real chocolate




Lawa kan(puji sendiri la).....daaaan yang penting ianya sedaaaap


Hari Selasa baru ni 3.11.2009, buat choklar guna real coklat.

Kalau orang yang biasa buat, guna real choc memang bermasalah terutama macam saya yang maaaaalas buat kerja sekolah ni.

Kalau guna kaedah seeding, tak de j/suhu, kena buat test 5 minutes(test5). Lulus baru boleh proceed masukkan dalam acuan.

Jadi choc saya ni sampai kesudah tak lulus test5. Malas nak tunggu lebih lama, saya buat nutty choc.

Masalahnya mungkin, coklat saya ni, cara penyimpanan tak berapa betul, jadi kelembapan dalam coklat dah bertambah.

Jadi buat untuk maaakaaan je sambil nak test skill yang dah lama disimpan. Kalau guna compaund, tak de le masalah besar.

Lepas ni nak perabih real choc dalam simpanan saya tu, pas tu baru nak pi beli yang baru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan