Jumaat, Januari 08, 2010

Honeymoon ?????????

6.1.2010, Rabu, kami menghantar menghantar anak bungsu kami,Nasr, mendaftar Tingkatan 1 di Maahad Jengka. Dengan itu maka kami dengan rasminya dapat hadiah, honeymoon la. Dulu kami tak pi honeymoon pun sebab rasa itu tak penting dan saya lebih suka itu sebab saya masih malu dengan ustaz(tak kenal kan). Lain kali saya cerita la dalam entri khas he he he

Sebelum meninggalkan Nasr dan anak-anak yang lain, berkilo-kilo, berguni-guni, berlori-lori saya beri peringatan pada mereka terutama Nasr dan'Ezz.

"Adik, dengar arahan betul-betul"
"'Ezz, jangan marah-marah adik"
"Adik, jaga diri baik-baik. Jangan kacau abang."

Dan bla bla bala.....

Saya meninggalkan Nasr dengan perasaan yang risau sebab saya kenal perangai dia. Tapi saya nak dia belajar berdikari tanpa sentiasa diingatkan oleh saya ataupun ahli keluarga yang lain. Bukan saya sahaja yang risau, saya rasa abang dan kakak-kakaknya pun risau juga sebab banyak juga pesanan dari kakak-kakaknya. Ustaz ...dia jenis tenang, macam Nasr tu lah. Relax je......

Abang dia risau juga agaknya sebab dia tak adik dia malukan dia he he he......Tapi saya yakin 'Ezz orang yang penuh tanggungjawab cuma tak pandai nak menzahirkan kelebihannya ini dengan cara yang berhikmah, garang semacam........

Semalam 'Ezz telefon," Ummi, tadi adik ..bla bla bla....."
Saya : janganlah marah adik .......
Ezz : mana ada orang marah
Saya : tuuuu cerita kat ummi macam maraaah je

Saya dah risau dah, terbayang muka seposen Nasr tu....kesian dia

Hari ni, saya ikut Ustaz pi kerje sebab tengahari nanti nak pi tengok depa sambil makan tengahari sama-sama. Itu lah hati seorang yang bergelar ibu kan, walau macam mana susah pun, anak tetap utama dalam hidup dia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan