Ahad, Ogos 08, 2010

Kek Lobak Merah

Semalam 7.8.2010, saya telah membuat ulangkaji menghasilkan kek lobak merah (carot cake). Bahan-bahan dah ada sebab tempoh hari ada orang order kek ni tapi last minute order. Order hari ni, nak esok.

Allah susun , masa tu saya agak sibuk menyiapkan tempahan orang, dengan bahan kek lobak merah ini yang tak ada. Namun saya berusaha berkejar ke kedai untuk mencari bahan yang tak ada tapi saya tak benjanji dapat buat cuma berusaha akan membuatnya. Namun tak berkesempatan juga.

Akhirnya bahan yang dibeli, tak digunakan lagi. Jadi, takut bahan-bahan rosak terutama kacang walnut yang mahal tu, maka saya rajinkan diri untuk membuatnya semalam. Dah lama tak buat ni maka hasilnya tak memberangsangkan( kulit atas kek agak kering) mungkin sebab pelarasan suhu yang kurang tepat. Tapi rasanya ....hmmmmm........tetap sedap.

Jom tengok hasilnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan