Khamis, Ogos 19, 2010

Mixer sempena sambut raya tahun ni

Hari isnin 16.8.2010, rancang nak mula projek biskut raya. Dah siap timbang bahan. Tinggal nak pukul butter dan gula aje.

Maka saya pun sediakan mixer pulak. Tiba-tiba jeng jeng jeng.....

Pemukul tu tak leh masuk pulak kat tempat dia. aduuuhhhhh.

Dalam pukul 3, saya pun keluar meronda ke Mentakab di bawah pengetahuan ustaz.

"ummi ni, kuat ngadu. Sikit-siikit cerita kat abi" Lina selalu cakap gitu kat saya. ha ha ha Memanglah, abih nak ngadu kat sape kan. Dengki lah tu sebab dia tak ada suami lagi.

Puas lah mencari brand Faber sebab yang rosak tu brand faber, tak lah membazir alatan yg lain tu. Tapi malangnya setelah puas merayau Mentakab dan Temerloh tapi tak jumpa macam yang saya punya tu.

Letih tu tak kira lah, lembik dah lutut ni. Ngadu lagi kat ustaz(NI yang Lina menyampah kat ummi dia). Alhamdulillah ustaz tak ada kelas petang Isnin, bolehlah kacau dia. Tapi minta maaf jugaklah pada ustaz sebab asyiiiiik kacau dia.

Dah putus asa dah ni, sebelum balik saya cuba nasib di satu kedai di Temerloh yang letaknya agak tersorok sikit. Pun tak de juga tapi ternampak yang brand OK. Alaaa iklan yang selalu keluar kat TV tu, bahasa Indon. Mangkuk kaca you.......... besar lak tu.

OK juga, harga pun OK juga lah RM190. Sesuaaaai dengan nama dia. Telefon lagi Ustaz, minta pandangan. Ceritala sikit-sikit spec dia, mangkuk kaca - berat, besar. Dan lain-lain lagi. Ustaz suruh minta kurang harga. Nak tau....nyonya tu bagi RM188 aje. RM 2 aje dia bagi????? ish ish ish...

Saya minta lagi kurang, tak baginya dia. kata dia baguslah, mangkuk kaca lah dan macam-macam lagi. TAK KIRA.... saya minta RM160 ha ha ha mana tahu, lepas kena jampi saya, dia bagi tapiiiiii tak mengenalah. "tak untung, tak untung" dia kata.

"RM170 lah"

"u banyak pandai aaa. Kira RM175 lah"

Maka urusniaga berjalan lah dengan jaya nya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan