Rabu, Mac 24, 2010

Kembara Ilmu I - 13.3.2010

Ni lah harapan saya dan ustaz, moga mereka balik dengan wajah baru dengan cetakan Islam


Ni pulak dayang-dayang kami yang menghantar kami dengan iringan doa agar harapan ummi dan abi termakbul


Di dalam kawasan menunggu




Memenuhi janji, ini beberapa gambar yang boleh saya kongsikan.

Kami check di LCCT pada 6 ptg dan terbang pada 8 mlm.

Sebenarnya saya menghantar anak-anak bujang saya melanjutkan pelajarn di Pondok di Bandung.

Ramai pulak kenalan yang tanya. Mengapa hantar anak-anak ke Indonesia? Tak takut ke? dan macam-macam lagi persoalan yang kebanyakannya saya jawab dengan senyuman.

Yang jelas, saya tak nampak apa yang saya nakkan pada anak-anak saya dapat saya lihat sekarang dan saya tak yakin harapan saya akan tercapai jika mereka tetap di sini.

Bukan senang nak buat keputusan ni. Awalnya saya tak berapa setuju juga tapi setelah sekian lama, setelah ada sedikit rasa kecewa kerana harapan saya pada anak-anak nampak takkan tercapai di sini, maka dengan perasaan ikhlas dan redho, saya hantarlah anak-anak saya ni ke Bandung.
Pada 'Ezz dan Nasr, Ummi d0akan kalian betah di sana dan redho menuntut ilmu di sana serta balik ke malaysia nanti dengan gaya yang baru.

1 ulasan:

  1. salam Kak
    kabare?waras kak?
    alhamdulillah,semoga anak2 akak selamat dan sejahtea dalam usaha mereka mencari redha Allah ini.

    BalasPadam