Sabtu, Disember 05, 2009

CMCC drizzle sebagai door gift






5.12.2009. sepupu Ustaz Embong Zan akan mengadakan kenduri sempena perkahwinan anak perempuannya(anak bungsu) . Farhana nama dia.
Farhana mahu CMCC saya dijadikan door gift. Bekas, dia sediakan.
Sebenarnya dulu kami tinggal setaman. Jadi disebabkan kami dah pindah, kami tak dapatlah join rewang kat rumah Embong. Maka untuk menebus kekurangan itu, saya sukarela membantu menyiapkan door gift majlis farhana dirumah dengan bantuan anak-anak. Jadi rasa saya dapat mengurangkan kesesakan barang-barang di rumah Embong. Kami hantar dalam pukul 5.50 pm.
Sebenarnya kalau saya cuma buat cmcc, masukkan dalam bekas dan ikatkan reben, cepat siapnya. Proses melengkapkan door gift ambil masa lama juga. Saya bayangkan jika benda ni dibuat di rumah Embong, tentu penuh rumah sebab buat kat umah saya aje pun dah penuh rumah saya. Hari Khamis siap sebahagian hingga 12 tgh malam dan sambung pagi Jumaat.
CMCC sepenuhnya saya buat sendiri, juga drizzle. Packing dalam bekas, juga menyempurnakan set door gift, kami buat ramai-ramai.
Makan dah tak kisah dah. Tak masak saya 2 hari ha ha ha.... kesian anak-anak makan apa yang ada aje. Petang Khamis 'Ezz masak telur aje, entak apa dia bubuh dlam telur tu, kami makan aje, sedap jugak.......
Seronok tau rewang ni. Macam duk kat kampung zaman dulu-dulu. Tapi kali ni kami nak beranak rewang kat rumah aje. Waaah, rasa macam kami pulak nak buat kenduri kahwin....

2 ulasan:

  1. Alhamdulillah....sibuk dgn activity kek. Sesuatu yg akak suka dan gitu jugak noor kan...Moga berjaya selalu. Comel2 nya door gift tu!! Cute mute.

    BalasPadam
  2. Tima kasih kak. Serronok tapi letiiiiih tapi puas hati sebab dapat memenuhi harapan saudara

    BalasPadam