Rabu, Disember 16, 2009

Setelah sekian lama ...........

Akhirnya, saya mulakan balik pembuatan coklat.

Ida telah menempah sebelum saya ke Utara tempoh hari tapi tak dapat saya penuhi. Hasrat Ida perlu saya penuhi kerana memenuhi impian dan hasrat orang adalah salah satu perkara yang saya suka lakukan selagi saya mampu dan setakat yang saya boleh buat buat.

Tapi cabaran kali ini memang agak berat sebab saya memang belum mahir membuat coklat sebab malas buat latihan(psssst .....suka sibukkan diri dengan benda lain) . Namun saya yakin ini adalah satu lagi tarbiyyah dari Allah dalam menambah kemahiran saya.

Maka pada 15.12.2009,selepas solat zohor saya buat berbagai jenis filling. Siap semua ni selepas masuk waktu Asar. Pas tu solat dan mula masak utk makan petang. Dalam pukul 5.45 pm ambil ustaz di tol temerloh dan terus ke kedai beli barang rumah dan barang bakeri sikit. Amanahkan kat Lina masak ayam.

Sampai rumah, siap-siap untuk makan malam. Lepas solat Isya', saya mula beroperasi. Masa ni dapat kesan apa-apa kesilapan saya. Filling saya agak cair kecuali filling durian. Akhirnya saya berjaya buat dua jenis coklat sahaja iaitu durian dan bubble rice. Pukul berapa tau saya tidur...tanpa disedari pukul 12 tengah malam. Saya tidur dengan rasa kecewa sebab objketif tak tercapai. Namun itu semua adalah perancangan dan perlaksanaan yang terbaik dari Allah untuk saya.

Jom cuci mata ......................
Inti durian

Harga tidak termasuk reben organza ye

Ini saja-saja bagi pada Ida, takkan tunang dia aje rasa kan.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan