Ahad, Mei 24, 2009

BFC untuk Mak Usu KL




Janji nak jumpa adik saya di karak pada pagi Sabtu 23.5.2009. Dia nak hantar coklat yang dia tolong ambilkan di Bangi.

Jadi tanda terima kasih, saya kelam kelibut buatkan untuk dia BFC satu.

Ada cerita disebalik pembuatan kek ini. Cuba tengok swirl dia. Yang sebelah kiri no. 6 dan sebelah kanan no. 6. Lain kan texture dia.

Saya guna lebihan saya buat untuk Fara TJ, dengan penuh yakin saya terus buat swirl atas kek. Pastu masa letak cari merah, 2 kuntum swirl macam mengalir lembik. adush..... macam mana ni.
Akhirnya saya mix balik baki maroon tu. Buat balik swirl yg rosak.
Tu la yg tak lawa tu. sampai karak, terus buka .....terkilannya, yang 4 biji tak ganti tu, habis roboh. Pengajaran........lepas ni sebelum buat, mix balik.
Saya tak malu nak cerita dan tunjuk kesilapan saya ni tapi saya cerita ni dgn niat orang lain juga boleh ambil pengajaran atas kesilapaan BESAR yang saya buat. Alhamdulillah Allah tunjuk kesilapan ni pada kek yang nak diberi pada adik saya. Kalau terjadi pada kek pelanggan, kan ke haru biru jadinya.
Terkilan juga bagi adik yang tak elok tapi apa nak buat. Itu yang terbaik Allah rancang untuk saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan