Sabtu, Mei 23, 2009

Kek Mentega Oren



Tempahan kali ini datangnya dari Ida, steward SMKT.

Dia nak kek oren lembap dengan frosting whipping cream. Kek ini saya menggunakan pure butter SCS (ni je yg ada kat TF)

Ini adalah pertama kali saya membuat bunga menggunakan whipping cream. Saya bercadang menyiapkan kek ini pada malam khamis. Tapi disebabkan hawa dalam rumah panas, whiping cream saya tak lawa di atas kek bila dilepa. Berapa kali cuba, tak jadi. Maka saya nak cuba lagi pepagi esok dengan harapan waktu pagi suhu agak rendah, whipping cream saya tak meragam.
Maka selepas subuh, saya memulakan tugas menyiapkan kek ini. Alhamdulillah menjadi juga bunga mawar saya walau tak lawa, tak licin tapi ada la rupa dia kan. Saya tak leh buat banyak-banyak atau besar-besar, takut tak menjadi langsung.
Memang nampak kosong tapi OKlah sebagai permulaan. Ida pun memang ada beri cadangan untuk menambahkan lagi hiasan. Terima kasih Ida.
Dalam pukul 8.30 pagi 21.5.2009, saya menghantar kek ini ke Ida di asrama SMKT. Lama juga kami berbual mengenai bakeri ni. Saya mendoakan apa yang Ida harapkan akan menjadi kenyataan.
Dalam 10.22 pagi, Ida menghanatar SMS , sedap katanya. Alhamdulillah, lega hati saya.
Terima kasih sekali,lagi kerana menaruh kepercayaan dan keyakinan pada akak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan