Selasa, Oktober 06, 2009

CMC untuk sambutan hari lahir Alya Sabrina

Fara TJ sekali lagi membuat tempahan. Kali ini CMC 1 kg (7 inci bulat) untuk sambutan hari lahir anak saudaranya.

Fara kata dia tak kisah apa-apa asalkan pada 3.10.2009 ada kek hari jadi.

Saya ni kan tak kreatif. Jadi bila dapat order je, mulalah kepala berpusing ligat memikirkan bentuk dan corak hiasan. Maka teringatlah saya satu video yang saya tengok di you tube.

Lama dah nak cuba kaedah ni. Maka ni lah masanya kot. Jadilah kek tempahan Fara ni bahan uji keupayaan saya.

Alhamdulillah jadi juga walaupun tak berapa lawa.

Nak jadi cerita, semasa menghantar ke rumah Fara, saya minta Fara buka kotak kek sebab nak cerita kaedah baru ni. Terperanjatlah saya sebab kek dah beralih dari tempatnya. Tak pernah jadi lagi ni.

Ini mungkin sebab suhu kereta saya panas (kereta saya masih belum berumah lagi, sian depa kan....).

Puas memikir, tak nak bagi birthday girl nangis kek dia tak lawa. Maka saya, dengan persetujuan fara, buang border di kaki kek dan kek telah dialihkan ketempat asalnya. Ini satu terbiyyah dari Allah untuk saya agar lebih berhati-hati dengan suhu.

Tak lupa terima kasih saya pada Fara yang begitu bertolak ansur. Namun, sepanjang perjalanan balik saya masih rasa bersalah(rasa bersalah, sikap yang tak elok untuk kesihatan). Lebih kurang pukul 4 saya telefon bertanya khabar pada Fara. Alhamdulillah birthday girl OK dan seronok sebab nama dia besar tertulis atas kek.



Tak berapa menyerlah kan. Puas lah saya memikir bagaimana nak biar kek ni nampak meriah.

Haaaa......meriah sikit kan

Tulisan ni tertanam dalam coklat. Alhamdulillah bahagian ini tak rosak. Border kat bawah tu lah yang cair.

1 ulasan: