Isnin, Oktober 26, 2009

Dari yang tersayang

CMC dari isteri tersayang untuk suami tercinta. Moga kalian berdua mendapat rahmah Allah

CMCC topping dan hiasan BC set 16 biji untuk Hazida


1 set untuk sahabat di Pejabat daerah dan tanah, 2 set untuk melengkapkan set 25 biji untuk Hazida meraikan sahabat-sahabat di PPD

Alhamdulillah tempahan dari Hazida PPD dapat di siapkan walau saya menghadapi sedikit masalah di rumah. Nanti saya ceritakan masalah itu. Sekarang nak cerita pasal kek Hazida dulu.

Kami berurusan melalui email sahaja dan sms.

Mulanya Hazida menempah kek untuk surprisekan suami dia yang bekerja di Bangunan Persekutuan. Kemudian Hazida menambah tempahan CMCC untuk sahabatnya di Bhg Pelupusan di Pejabat Daerah dan Tanah. Asalnya Hazida nak CMCC 25+5 tetapi bekas untuk 25 biji tak de dalam stok saya dan di Happy Sun pun tak de. Yang ada untuk 16 biji , itu pun bukan yang biasa saya guna. 31hb ni nak guna untuk Wati dari Kg Bangau, harap-harap adalah stok di Happy Sun minggu ni

Kalau boleh Hazida nak BFC tetapi disebabkan stok black cherry masih tak ada di Happy Sun, maka CMC 9 ini lah surpise cake untuk suaminya. Saya merancang untuk membuat hiasan lain sikit di tepi kek tetapi ada masalah di rumah, saya tak sempat nak buat. Agak berpuashati dengan hiasan di atas kek tetapi agak terkilan hajat saya tak tercapai. Hazida sempat lihat kek untuk suaminya pagi tadi. Alhamdulillah Hazida berpuashati bila melihat kek itu...

Lepas menghantar CMCC 26 biji pada Hazida, saya terus ke pejabat suaminya alam keadaan berdebar-debar sebab takut (tak tau nape) . Pak Guard nampak saya bawa kotak kek, dia kata,"hantar sini je tak pe."

Haaah langkah saya terhenti sebab ingat tak dibenarkan naik. Pas tu dia sambung,"dekat sikit" sambil gelak. Lega.......

Lepas tu terus ke Pejabat Daerah dan Tanah, tunggu sekejap, sebab belum pukul 8 lagi. Dalam 7.55 saya telefon, kawan Hazida dah ada, saya terus naik dan serahkan kepada tuannya.
Leganya... tugas dan amanah telah saya sempurnakan hanya menunggu respon dari Hazida , kot-kot ada kekurangan rasa dan rupa di mana-mana yang boleh saya perbaiki di masa-masa akan datang.

Apa-apa pun,

Hazida, sekali lagi akak ucapkan ribuan terima kasih pada Hazida kerana memberikan sepenuh kepercayaan pada akak walau Hazida tak pernah merasa kek akak dan tak pernah bersua muka. Akak menghargai keyakinan Hazida pada akak. Tanpa sahabat seperti hazida , orang baru seperti akak tak akan dapat menajamkan kemahiran yang dipelajari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan