Jumaat, Oktober 16, 2009

CMCC, OMCC, CMCC drizzle untuk cikgu Zura


CMCC drizzle (5+ 25) biji



Set pertama: CMCC dengan topping dan hiasan BC



Set kedua: OMCC dengan topping choc ganache dan hiasan BC


Cikgu Zura dari SK Bandar Jengka sekali lagi menempah kek cawan untuk meraikan anak murid dan rakan-rakan.

Sebenarnya semalam adalah hari yang agak sibuk bagi saya. Saya perlu menyiapkaan 2 set 16 biji kek cawan berhias (CMCC dan OMCC) dan satu set 25 + 5 biji OMCC berhias ditambah lagi CMCC drizzle sebanyak 80 biji. Sibuk tu bukan sebab banyak tempahan tapi sebab saya lembap dan stamina rendah sangat. Cepat no letihnya(baca ikut loghat temerloh ye). Kerja lebih sikit, letih....manjakan diri la tu.

Masa nak bancuh BC ungu, tiba-tiba tak de pulak pewarna tu dalam simpanan. Saya yakin saya ada pewarna ungu sebab tu saya tak kisah nak periksa bekas pewarna saya. Maka kelam kelibut lah saya sebab masa tu dah maghrib, mana Happy Sun(satu-satunya kedai bakeri di Temerloh) buka, kan.

Alhamdulillah Zira ada. Pukul lapan pi rumah dia(kat Paya Keladan juga). kalau tak de, tak tau la nak cakap apa, puas dah bancuh ikut nota yang di pelajari serta Aimi terangkan sikit-sikit. Ini semua ni tarbiyyah dari Allah kan......

Saya warning kat Ustaz, jangan tidur dulu, tunggu sampai cc ni siap. tapi ustaz tak daya dah nak menunggu. Kul 11 baru siap 99% sebab masih tak puas lagi.......

Semua cc ni dihantar oleh ustaz sebab Allah susun dua-dua Zura dan Faizah(Gelanggi) berjanji untuk ambil di depan SK Bandar Jengka..

Saya pesan berkali-kali pada Zura dan Faizah agar beri feedback untuk saya perbaiki dimasa hadapan. Alhamdulillah, kedua-dua memberi respon yang melegakan.

Nak tau, sebenarnya beberapa kali saya tanya Nasr , 'dik cantik tak ni'. 'cantiiik, ummi ni tak ada keyakinan diri lah'.

Haaa engkau, itu komen membina. Saya mengaku'betul, betul, betul'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan